Przejdź do głównej zawartości

WYPRAWKA


Podejrzewam, że każdy podchodzący na poważnie do tematu "nowy zwierzak w domu" zastanawiał się "co dla niego potrzebuję?". 

Nasza Zuza ma już rok i 9 miesięcy, więc mogę na spokojnie przedstawić listę rzeczy, które moim zdaniem będzie potrzebował nowy psiak :)

Podkreślam, że w liście wpisuję rzeczy, które moim zdaniem są przydatne, ktoś może się nie zgodzić, że kocyk jest potrzebny, a moim zdaniem fajnie jak jest ;)

1. Miski
Dziś na rynku jest wiele misek, tak na prawdę można dostać oczopląsu ;) 
My zaczynaliśmy od plastikowych misek, podwójnych jak dla kota ze wzgledu na to, że Zuzia była na prawdę malutkim szczeniakiem ;)
Później nadal stawialiśmy na plastik, ale miski osobne ze względu na wprowadzenie stałej pory karmienia. Jak wszyscy wiemy pies musi mieć stały dostęp do wody :) Ale bardzo szybko nauczyła się je zjadać ;P 
Dziś używamy metalowych misek na stelażu. 
Dla mnie to duża wygoda, po pierwsze można wrzucić do zmywarki bez strachu, nasz pies ich nie zjada, nie nosi po domu, ponieważ nie umie wyjąć ze stelaża :) 
Więc jak dla mnie: 
             Miski metalowe 1:0 Miski plastikowe

2. Legowisko
Według mnie każdy pies powinien mieć swoje legowisko, miejsce w którym czuje się bezpiecznie, które jest tylko jego :)
Wielkość legowiska oczywiście dobieramy do wielkości naszego pupila :) 


3. Obcinaczka do paznokci
Oczywiście jeżeli zamierzasz robić to sam ;) Uwierz żadna filozofia. Można też oczywiście iść do weterynarza, jeśli bardzo się boisz :)

4. Szczypce do wyciągania kleszczy
Nasza Zuz złapała kleszcza tylko raz, ale mam pewność, że nie zgniotę go pęsetą :) 

5. Kocyk
Może większość się zdziwi "po co kocyk?" 
Ja mam wrażenie, że pies mając taką swoją, swoją rzecz w legowisku, do której może się wtulić daje mu bezpieczeństwo. Ile w tym prawdy? Nie wiem, nie sprawdzałam, ale Zuzia zawsze miała kocyk i jakoś tak jak poprzedni wybuchnie (często przy tymczasach wybuchały, nie przy Zuzi) to kupowałam nowy :)

6. Ręcznik 
Nie chodzi tu o to żebyś zaraz leciał/leciała do sklepu i kupowała specjalny psi ręcznik. Niczym się nie rózni (chociaż są modele z kieszonkami na dłonie, dzięki którym łatwiej się psa wyciera. Mamy i szczerze to często zapominam o tych kieszonkach). Chodzi mi o to żebyś zawczasu przygotował sobie ręcznik, który będzie tym psim ręcznikiem :)

7. Szampon
Na rynku jest tyle rodzajów, zapachów , że głowa mała!
Do ciemnej sierści, do jasnej, do długiej, do szorstkiej, bananowy, aloesowy..
Od Ciebie zależy co wybierzesz ;) No może jeszcze trochę od Twojego psa :))

8. Zabawki
Od razu mówię!
Nie każdy pies będzie lubił bawić się zabawkami. Może akurat Twój będzie wolał patyk na dworze? 
Dla nas to ważny element psiego życia, bo nasza kocha, wielbi i się nie rozstaje :) Misie to tak do ciumkania, piłki to trans pod tytułem "rzuć, no weź rzuć" ;D i do tego znienawidzone przez mojego Marcina piszczałki, a ukochane wkurwiacze naszej Zuzi :D 

9. Karma
Oczywiście dopasowana do rasy, wielkości, ew. alergii itp :)

10. Smaczki
Jeśli planujesz pracę ze swoim psem to są niezastąpione!
Nasza szaleje za strusimi, które znajdziecie TU

11. Obroża, szelki 
Pamiętaj o tym, że każdy pies musi mieć indywidualnie dobrany model szelek lub typ obroży :) My nadal szukamy tych idealnych. 



12.Siuśmatki
Jeśli decydujesz się na szczeniaka, powinieneś zainwestować w siuśmatki, czyli nic innego jak podkłady do siusiania. Jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy na podkłady sprawdzą się też zwykłe, stare ręczniki, ale przygotuj się na pranie siuśków ;)

13. Gryzaki
Czyli nic innego jak ta cudowna rzecz, która na chwilę zajmie Twojego psa ;) Fajną opcją są tchawice wołowe lub końskie (tak wiem, że to straszne) znajdziecie je TU lub też spotkałam się z prąciem wołowym ;) 

14. Grzebień, szczotka, furminatory
Większość ras potrzebuje specjalnej pielęgnacji sierści :) 
W zależności od typu sierści będziecie musieli dobrać sobie sprzęt aby okiełznać sierściucha, albo.... zapisać go do fryzjera ;D

15. Adresówka
Przypięta zawsze do obroży/szelek

16. Smycz
Hm tu też znajdziemy różnorodność. Niestety nie doradzę, ponieważ smycz także powinna być dopasowana indywidualnie do psa :)


Wydaje mi się, że to taka podstawowa wyprawka dla psa. Oczywiście nie wliczam tu weterynarza, szczepień itp. To sobie zostawimy na osobny post :) 

K.D.




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

DLACZEGO WSZĘDZIE JEST MÓJ PIES?

Dlaczego wszędzie jest mój pies? Wszystko zaczęło się właśnie od niej! Kiedy to małe stworzenie przekroczyło progi naszego domu, zapchlone, przestraszone, zarobaczone tak, że ojeju.. Wtedy właśnie zrozumiałam, że nie jestem superbohaterem, ale jestem człowiekiem, który niewiele może zrobić, ale MOŻE zrobić!  Do dziś patrzę na nią i zastanawiam się jakie byłyby jej losy gdyby nie trafiła do nas. Żeby było jasne! Nie uważam się za jakiegoś super hiper właściciela wariata, ale uważam, że moim zwierzętom niczego nie brakuje. Nie brakuje im właśnie tego, czego brakuje wielu, czyli domu, miłości i pełnej miski. Niedługo później znalazłam pracę w gminnej tzw. przechowalni, dzięki czemu rozrosła się internetowa strona!  Poczułam, że mogę wiele więcej niż jeszcze rok temu. Poznałam wspaniałych i.. mniej wspaniałych ludzi :)  Stworzyłam bloga tak na prawdę po to aby nic się nie gubiło, facebook jest zarezerwowany dla moich bezdomniaczków, instagram jest sposobem

KASTRACJA TAK, CZY... TAK!

KASTRACJA TAK, CZY... TAK! Zacznijmy może od zasadniczej różnicy. Sterylizacja - ogólnie rozumiane pojęcie uniemożliwienia rozmnażania (podwiązanie narządów rodnych bez usuwania ich, farmakologia) Kastracja - usunięcie  narządów rozrodczych  Czyli krótko mówiąc używając obu pojęć mówimy poprawnie.  Teraz trochę o kastracji  Plusy kastracji samców:               Minusy kastracji samców:   - piesek nie będzie szalał           - narkoza   jeśli wyczuje cieczkę - w 98% przestanie uciekać    na  spacerach/ z posesji - zmniejsza się ryzyko    raka jąder, prostaty Plusy kastracji suk:                  Minusy kastracji suk:  - brak niechcianej ciąży            - narkoza - wykluczenie ropomacicza - zmniejszenie ryzyka    nowotworu listwy   mlecznej - koniec z cieczką - koniec z lowelasami    czatującymi na waszą sucz - zapobiega urojonej ciąży - zapobiega pojawieniu się   na jajnikach cyst Chyba zdążyliście zauważyć, że pl